Vincent Hekkert, Business Development Manager van EurAm, schrijft iedere maand een blog voor TravelPro. De centrale vraag is: hoe is het met EurAm?
Vincent: “Lekker druk! Ik ben veel op de weg te vinden. Ik bezoek reisbureaus van Terneuzen tot Groningen. Het valt me weer op hoe hard er gewerkt wordt in de reisbureaus. De offertes vliegen de deur uit. De vraag ‘Hoe behoud ik een goede marge’ blijft belangrijk. Ik brainstorm daar vaak over met reisprofessionals.
Een paar tips vanuit EurAm:
• Pas gerust de marge per product aan. Dus is dat ene hotel in Las Vegas zeer gunstig geprijsd dan kun je de marge van dat bepaalde hotel best een beetje opschroeven. Ga hiervoor naar MARGE bij de tab INSTELLINGEN
• Focus niet alleen op de hotels. Met drie drukken op de knop voeg je een helikoptervlucht toe in de Grand Canyon. Ook al heeft de klant er niet direct om gevraagd, zet hem erbij in je offerte. Grote kans dat de klant het accepteert en… waardeert!
• Als de klant je winkel binnenkomt met de vraag om een pakketreis USA te boeken, laat dan je toegevoegde waarde zien en biedt aan de reis ook op maat samen te stellen. Neem de wensen van je klant door en laat zien dat jij een prachtig alternatief hebt op een standaardrondreis.
Het boekingsseizoen is echt begonnen, succes!
EurAm, just better.