Arke heeft de Webshop Award Nederland in de categorie Reizen gewonnen. De award werd uitgereikt tijdens het jaarlijkse evenement ‘ABN AMRO Retailer of the Year Nederland’ op het hoofdkantoor van de bank in Amsterdam. Het is de eerste keer dat de Webshop Awards werden uitgereikt tijdens het evenement, in veertien categorieën. Jeroen Linssen, Manager Direct Channels, nam de award in ontvangst.

Jeroen Linssen Manager Direct Channels TUI Nederland: “We zijn enorm trots op deze award, het is immers een echte publieksprijs van onze klanten. Deze prijs onderstreept dat Arke de transitie naar online uitstekend vorm heeft gegeven en dat wij tot één van de beste reiswebsites behoren in Nederland.” Volgens 275.000 consumenten is Arke.nl de beste webshop van Nederland. Via Bestewinkelketen.nl en Webshopawards.nl beoordeelden zij hun favoriete winkelketens en webshops op acht aspecten: prijs-kwaliteitverhouding, prijsniveau, acties & aanbiedingen, klantenservice, gebruiksvriendelijkheid van de website, betaling, assortiment en levering. Arke was de overduidelijke winnaar met de hoogste scores op zes van de acht aspecten.

Volgens het onderzoek maakt Arke ten opzichte van de medegenomineerden het grootste verschil op de aspecten gebruiksvriendelijke website, betaling en levering. Arke laat in het onderzoek D-Reizen, Corendon Vliegvakanties en Transavia achter zich. Uit het onderzoek is verder gebleken dat de consument binnen de categorie Reizen het meeste waarde hecht aan de prijs-kwaliteitverhouding, acties & aanbiedingen en het prijsniveau. Ook de gebruikersvriendelijkheid van de website is hierbij belangrijk.

Foto: alle categoriewinnaars, inclusief Jeroen Linssen (derde van links, bovenste rij).