Vanaf 1 oktober gaat Quirine ter Haar als merkleider aan de slag bij Twente Marketing, de marketingeenheid van MarketingOost die verantwoordelijk is voor het vermarkten van toeristisch Twente.

‘Mede door haar jarenlange ervaring in verschillende functies bij de OAD Groep BV zit toerisme en ondernemerschap in haar bloed en is zij de meest geschikte kandidaat om de kar in Twente te gaan trekken’, zo laat MarketingOost weten in een persbericht.

Ter Haar trekt hierin samen op met het ondernemersinitiatief ‘Gastvrij Twente’. Deze groep ondernemers heeft na het faillissement van Twents Bureau voor Toerisme het voortouw genomen Twente toeristisch op de kaart te zetten. Gastvrij Twente heeft voor de uitvoering van de plannen MarketingOost ingeschakeld, die ook de regiomarketing van de overige Overijsselse regio’s verzorgt.

Samenwerking is volgens Ter Haar het sleutelwoord om het toeristisch aanbod in Twente succesvol te promoten: “De overeenkomst tussen alle succesvolle, toeristische regio’s is de intensieve samenwerking van alle stakeholders. Ons Twente heeft zoveel te bieden, het is een pracht regio. Ik heb er dan ook enorm veel zin in om samen met alle betrokkenen Twente nóg sterker op de toeristische kaart te zetten.”

Henk van Voornveld, directeur van MarketingOost, geeft aan dat van de nieuwe merkleider een actieve rol wordt verwacht: “Het is van cruciaal belang dat ondernemers zich verbonden voelen met de plannen op gebied van vrijetijdseconomie. Daarom moet de merkleider in het Twentse veld aanwezig zijn. Samen met gemeenten en provincie moeten zij een destinatiemarketingbeleid ontwikkelen en uitvoeren, zodat Twente nog bekender wordt en hier meer bezoekers komen. De merkleider is hierin een belangrijke spil.”

Twente Marketing zal voortborduren op activiteiten die in voorgaande jaren in gang zijn gezet. Zo is de website beleeftwente.nl weer online en worden de social media kanalen volop ingezet om de toerist te verleiden tot een bezoek aan Twente.