TUI luidde afgelopen weekend met de nieuwe campagne ‘Arke wordt TUI’ de eerste fase van de rebranding in. In diverse fases werkt de reisorganisatie toe naar 1 oktober aanstaande, het moment waarop de overgang van Arke naar TUI een feit is.
TUI Nederland maakte halverwege mei bekend dat de naam van haar merken Arke en Holland International verandert in TUI. Arke heet vanaf 1 oktober 2015 TUI; Holland International wordt per 1 oktober 2016 geïntegreerd in het TUI-merk. TUI Nederland speelt hiermee een pioniersrol in het invoeren van één globaal merk binnen de TUI Group. De naamsverandering is in lijn met de internationale merkenstrategie van TUI Group. Het moederbedrijf van TUI Nederland maakte eerder haar visie voor de toekomst bekend. De afgelopen jaren is het bedrijf internationaal hechter gaan samenwerken om efficiënter te werken, beter gebruik te maken van de schaalgrootte en om vakanties, services en merken in de markt te zetten die zorgen voor een unieke vakantiebeleving. Eén gezamenlijk consumentenmerk past naadloos in deze strategie.
Elie Bruyninckx (CEO TUI Benelux) zei destijds: “Of we nu Arke, Holland International of TUI heten; we zijn overal en staan altijd klaar voor de klant. Dit kunnen we ook waarmaken, juist dankzij onze kwaliteits- en servicepolitiek en de grootte van ons bedrijf. Het merk TUI staat in Nederland nu al voor kwaliteit en vertrouwen en biedt ons nieuwe mogelijkheden voor verdere groei.”
https://youtu.be/75Ur_IsjwQI