Onder het moto ‘Wij van Wc-eend adviseren…Wc-eend’ werden onlangs de Zoover Awards 2013 uitgereikt. De media, en uiteraard wij ook, plaatsten de uitkomst van deze enquête als de waarheid en niets dan de waarheid.
Maar toch, in mijn voorwoord mag ik gelukkig anders denken over deze prijs. Om te beginnen wordt de prijs landelijk gebruikt richting de consument als een waarborg voor kwaliteit en betrouwbaarheid.
Maar eigenlijk is deze prijs niet meer dan een beloning voor het intensief samenwerken met Zoover. Eigenlijk een enquête onder AH-klanten wat het beste huismerk is. Nou, wat denkt u?!
Verder zou je bijna denken dat er nog de nodige belangenverstrengeling is. Zoover en Tjingo zijn onderdeel van dezelfde onderneming en het aandelenbezit van de diverse winnaars kent ook de nodige overlapping. Kortom, de geloofwaardigheid is bij mij niet groot.
Maar ja, de consument begrijpt er helemaal niets van en boekt lekker bij een bedrijf dat de trotse bezitter is van een Zoover Award, zo simpel is dat.
Ik heb gisteren persoonlijk 25 reisagenten gesproken en 90% vindt TravelPro het beste, fijnste, en betrouwbaarste vakblad. Dus bij deze een ‘Veer’ in onze eigen …… En voor de feestelijke uitreiking zoeken wij nog sponsors.
Tom van Apeldoorn
t.van.apeldoorn@reisburoactueel.nl
2 reacties
Dank voor uw reactie. Om hier op te kunnen reageren zou ik eerst moeten weten om welk bedrijf het gaat.
Met vriendelijke groet,
Tom van Apeldoorn
Niet geheel waar. Onze concurrent die niet met Zoover samenwerkt heeft de Zoover Award gewonnen i.p.v. ons. Wij werken zelf wel samen met Zoover..